فوریه 15, 2023

جت پرینتر صنعتی دومینو A300

جت پرینتر صنعتی دومینو

دستگاه جت پرینتر صنعتی دومینو A300 ساخت شرکت DOMINO  و محصول کشور انگلستان می باشد.که هم اکنون در کشور چین و تحت لیسانس کشور انگلستان تولید می شود . این جت پرینتر یکی از جت پرینترهای صنعتی موجود در بازار ایران می باشد. جت پرینتر دومینو A300 یکی از انواع پرینترهای جوهرافشان برای چاپ بر روی محصولات صنعتی در قسمت بسته بندی است. در این پرینتر، جوهر به صورت ضربه‌ای به سطح محصول پرتاب می‌شود تا نماد، کد ، تاریخ تولید ، تاریخ انقضا یا متن مورد نظر را بر روی محصول چاپ کند.

جت پرینتر دومینو سری A300 یک دستگاه پرینتر جوهر افشان ریز نگار است که به پرینترهای سی آی جی (CIJ) که مخفف continues inkjet printer معروف است . این دستگاه یکی از سری های پر فروش در کشور ایران است که با فروش قابل توجهی روبرو شده و نگرانی بابت سرویس و قطعات جت پرینتر در این مدل را به حداقل رسانده است.

دستگاه دومینو مدل  A300از محصولات شرکت دومینو ساخت کشور انگلستان می باشد .این دستگاه دارای سیستم شستشوی اتوماتیک نازل و مدارهیدرولیک می باشد که مانع از خشک شدگی و رسوب گرفتگی جوهر میشود.

همچنین بدلیل  وجود سیستم داخلی نازل (Nozzle sealing) باعث جلوگیری و ممانعت از گرفتگی نازل و عدم نیاز به شستشو دستی هد در هنگام قطع برق می باشد.این دستگاه مجهز به سیستم گرمکن اتوماتیک داخل هد (Auto thermal) می باشد. که  مناسب محیط های مرطوب و سرد می باشد.علاوه بر وارد کردن پیغام از طریق صفحه کلید میتوان به ورود اطلاعات از طریق کابل RS232 هم اشاره کرد.

تجهیزات و پشتیبانی دستگاه دومینو A300

دستگاه های دومینو مجهز به پورت USB می باشدو امکان ایجاد نسخه پشتیبان از پیام ها و آرم های ذخیره شده را دارد.در سری (Plus)بدون نیاز به هوای فشرده ی خارجی و  فلاشینگ سیستم جوهر در توقف های بلند مدت از سیستمی برای تبدیل بخارات جوهر و حلال جهت تبدیل به مایع و استفاده ی مجدد بهره می برد.همچنین استفاده از موتور DC با کوبلینگ مغناطیسی به منظور از بین بردن اصطکاک و کاهش استهلاک باعث شده تا عمر مفید قطعات را افزایش دهد.

فن آوری جت پرینتر دومینو

جت پرینتر دومینو با استفاده از فناوری جت پرینتینگ یا چاپ جوهرافشان، کار می‌کند. این نوع پرینتر، جوهر را از مخزن اصلی جوهر جت پرینتر دومینو به وسیله پمپ کشیده و با مقدار مناسبی از میکاپ جت پرینتر دومینو مخلوط کرده تا به غلظت مناسبی از جوهر برسد.و زمانی که جوهر از فیلتر های جت پرینتر دومینو گذر کرده به سمت هد دستگاه هدایت می شود و سپس توسط تکنولوژی های ولتاژ و ضربه ای جوهر را به قطرات یک اندازه تبدیل می کند و این قطرات پس از عبور از صفحات منحرف کننده های ولتاژ به روی محصول چاپ می شوند. و باقیمانده قطرات توسط قطعه ای به نام گاتر مکیده می شود و دوباره به مخزن جوهر باز می گردد. در حین عملیات چاپ، این پرینترها از یک کنترلر مرکزی برای کنترل عملیات چاپ استفاده می‌کنند .



اطلاعات فنی دستگاه جت پرینتر DOMINO A300

مشخصات جت پرینترتوضیحات
جنس کابینت استیل ضد زنگ ۳۰۴
حداکثر ارتفاع چاپ 2 سانتی متر
فاصله هد تا محصول4 الی 5 سانتیمتر
تعداد سطر قابل چاپ تا چهار سطر
مقاومت محیطی(IP53)
صفحه نمایش  10 اینچ برابربا 25.4 سانتیمتر
برق مصرفی 220 ولت
نوع برق مصرفیتکفاز
قابلیت چاپ روی تخم مرغدارد
قابلیت چاپ لوگو و بارکددارد
وزن۳۳کیلوگرم
بهترین دمای عملکرد دستگاهبین ۵تا ۴۵ درجه سانتیگراد
رطوبت۱۰ الی ۹۰% محیطی غیر متراکم
کاندوئیت۳ متری 
ابعاد هد240mm x 41mm x 47mm (9.45” x 1.61” x 1.85”)
ابعاد کابینت245mmx 450mm x 650mm (9.6” x 17.7” x 25.6”)

ویدیوی سرعت جت پرینتر در خط تولید کارخانه و نمایش چاپ جت پرینتر بر روی محصول


نمونه چاپ جت پرینتر دومینو A300



هر یک از سلول های داخل جدول لینک می باشد